NAUCZYCIELE




Adrian Russi (Austria)

Jeden z najbardziej znanych i aktywnych nauczycieli CI, podróżuje po całej Europie ucząc i tańcząc improwizację w kontakcie i swobodną improwizację. Zaangażowany w kontakt od 1992r., w tym czasie największą część swego życia poświęcił zgłębianiu tej cudownej formy tańca.

Po studiowaniu techniki New Dance w “bewegungs-art” we Freiburgu (Niemcy) uczył się od wielu nauczycieli, m.in. od Steve’a Paxtona i Nancy Stark Smith, którzy z grupą tancerzy zapoczątkowali rozwój kontaktu we wczesnych latach siedemdziesiątych. Dodatkowo na to, czego uczy Adrian, wpływ miały zainteresowanie sztukami walki oraz Craniosacral Bodywork.

Pracuje jako freelancer, regularnie zapraszany jest do współpracy ze szkołami tańca, uczył na większości festiwali kontaktu na świecie. W swojej pracy nauczyciela CI koncentruje się na technicznych aspektach kontaktu (lekkość, precyzja, siła), jak również na kwestii percepcji (wrażenia płynące z ciała/odczuwanie ciała, łączność między przestrzenią wewnętrzną i zewnętrzną, góry i dołu, połączenie centrum-peryferie) i na twórczości wypływającej ze świadomości ciała i uważności. Przyjemność zabawy, głębokie zaangażowanie w taniec i szacunek dla innych stanowią dla niego podstawę tego, aby otrzymać jak najwięcej z tańczenia CI.

Jako performer pracuje z wieloma artystami z całego świata, jego performensy powstają w oparciu o techniki swobodnej improwizacji, kontakt improwizacji, teatru tańca, włączając w to głos i muzykę na żywo. W 2007 zainicjował powstanie trio “Moving Men” (Charlie Morrissey, Jacky Miredin), z którym występuje w całej Europie.
Jest zaangażowany w organizację festiwali, jamów, spotkań nauczycieli i innych wydarzeń wpierających rozwój improwizacji w kontakcie. Więcej informacjiwww.adrianrussi.com




Paulina Święcańska (Polska)

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia na wydziale rytmiki, Uniwersytetu Zielonogórskiego studiów I stopnia na kierunku Animacja Kultury. Pedagog Instruktor Tańca Współczesnego uznany przez Narodowe Centrum Kultury. Absolwentka Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie studia II stopnia na kierunku kulturoznawstwo oraz kinetografii R. Labana w Instytucie Choreologii w Poznaniu. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku menadżer kultury oraz Uniwersytetu Łódzkiego – produkcja teatralna.

Doświadczenie i praktykę zawodową zdobywa również na międzynarodowych festiwalach i couchingach m.in. w Niemczech, Izraelu, Portugalii, Ukrainie, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Hiszpanii, Brazylii, Indiach, Danii, Turcji, Włoszech, Australi i Indonezji. Jako choreograf do tej pory stworzyła 18 choreografii autorskich m.in. ,,Wariacje na temat jedzenia”, ,,Hybryda”, ,,Motyle 2046”, ,,Doskonała para”, ,,Surogaci”, które były pokazywane na polskich i zagranicznych festiwalach m.in.,,Solo Duo” Budapeszt,”Kalejdoskop” Białystok, C/U i Zawirowania w Warszawie. 
Jest twórcą programów animacji społeczno-kulturalnej takich jak: ,,Projekt męski” realizowany od 2006r., ,,Bajkalada” – Zielona Góra 2007r, The Women od 2011. Stypendystka polskich i zagranicznych programów artystycznych między innymi w Szwajcarii, Hiszpani i Danii.

Mocno zaangażowana w animację miasta Warszawy zarówno jego przestrzeni jak i mieszkańców żywą i bezpośrednią sztukę poprzez m.in. festiwal warszawskiej sztuki niezależnej Re:wizje od 2008 http://www.rewizjewarszawa.pl/, Festiwal Przemiany 2009, oraz transFORM 2010 gdzie była kuratorem tańca.
Organizatorka I w Polsce Festiwalu Contact Improvisation Warsaw Flow od 2010 roku www.polandcontactfestival.com.

Obecnie współtworzy Fundację Artstyczną PERFORM www.perform.org.pl poprzez którą realizuje międzynarodowe projekty artystyczne współpracując z artystami i personami z całego świata.




Katy Dymoke (UK)

Katy Dymoke jest profesjonalną tancerką, improwizatorką, doświadczoną nauczycielką i terapeutką. Tańczy kontakt improwizację od ponad 25 lat, jako nauczycielka i performerka. Współpracowała m.in. z Angusem Balbernie, Rayem Chungiem, Lisą Nelson, Julyenem Hamiltonem i Stevem Paxtonem. Jest dyrektorką Touchdown Dance, instytucji, która zrzesza profesjonalnych tancerzy widzących i niewidomych. Jest również autorką krótkich filmów tanecznych, nauczycielką BMC ® (Body Mind Centering ®), terapeutką tańcem i ruchem (Dance Movement Psychotherapist) oraz pisze doktorat o działaniu/znaczeniu dotyku w praktyce klinicznej. Ma też trzeci dan w jujitsu.




Jonathan Megaw (Australia/UK)

Jonathan Megaw od najmłodszych lat występował i kształcił się w zakresie różnorodnych form scenicznych. Jego pierwszym nauczycielem w szkole artystycznej był Yat Malgram - były solista w grupie ekspresjonistycznego niemieckiego choreografa Kurta Joossa i zastępca dyrektora Drama Centre w Londynie, gdzie Jonathan studiował aktorstwo. Jonathan studiował także sztukę sceniczną na Uniwersytecie Middlesex, teatrologię na Flinders University of South Australia, odbył także studia podyplomowe na prestiżowych uczelniach London Contemporary Dance School oraz Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance. Pracował jako aktor, komik, akrobata, tancerz, choreograf i artysta zajmujący się live artem. Stworzył liczne wieloekranowe instalacje cyfrowe, między innymi Red, After Claude Cohune, LRRH, Omithologies. Posiada kwalifikacje w dziedzinie terapii somatycznych i uzupełniających.

Od zawsze inspirowała go improwizacja w każdej dziedzinie sztuki scenicznej. Kontakt improwizacja przez kilka lat była podstawą jego pracy i przedmiotem prowadzonych badań naukowych. Poprzez swój taniec i prowadzone zajęcia stara się propagować świadomość tego, gdzie leżą nasze granice. Wysiłki te inspirowane są obecnie regularnie odprawianym przez niego obrzędem Pudźa oraz treningami Kundalini Tantra Yoga w Ashram Munivaran na indonezyjskiej wyspie Bali.




Mirva Mäkinen (Finlandia)

Mirva Mäkinen ukończyła w 2000 r. studia magisterskie na Wydziale Tańca w Akademii Teatralnej w Finlandii. Wcześniej uzyskała tytuł magistra wychowania fizycznego na Uniwersytecie Jyväskylä. W roku 2010 rozpoczęła studia doktoranckie w Akademii Teatralnej w Helsinkach.Pisze pracę na temat somaestetyki improwizacji kontaktowej.

Od 2000 r. jest instruktorką tańca, choreografką i nauczycielką w szkole artystycznej Kallio Upper Secondary School of Performing Arts. Była instruktorką podczas kilku międzynarodowych festiwali improwizacji kontaktowej. Obecnie współpracuje ze stowarzyszeniem tanecznym Karttunen Kollektiv, grupą New Circus Company Circo Aereo oraz choreografem Joona’em Halonenem.

W tańcu interesuje mnie poczucie płynności i miękkie ruchy. Dużą przyjemność sprawia mi praca nad ruchem, rytmem i różnymi metodami panowania nad własnym ciałem. Przeżywanie tańca polega na zdolności przełączania swojego ciała ze stanu zupełnego spoczynku do ekstremalnej aktywności i naprężenia. Określam to jako zdolność ciała do oddychania i tworzenia ruchu. Moim ideałem jest całkowite zaangażowanie, dzięki któremu każda chwila jest prawdziwa i znacząca.




Arye Bursztyn (Izrael)

Tańczył w wielu izraelskich grupach, w tym Bat-Sheva, Kol-Demama i Karmon. Od 1985 roku pracował jako tancerz niezależny, nauczyciel oraz choreograf. Występował jako performer w ramach wielu różnych festiwali tańca w USA, Europie i Japonii. Uczestniczył w dwóch spektaklach dla zachodnich tancerzy przygotowanych przez Ushio Amagatsu, twórcę zespołu Sankai-Juku Butoh: "Jacob's Pillow Dance Festival" w USA (1988) i "Spiral Hall" w Tokyo (1991).

Prakykuje kontakt improwizację od 1985 roku, tańcząc i ucząc improwizacji tanecznej od przynajmniej 20 lat. Obecnie naucza tancerzy i aktorów teatralnych w Seminar Hakibbutzim Teachers' College w Tel Awiwie i prowadzi warsztaty w Izraelu, Europie i USA.

Jest socjologiem, antropologiem i psychologiem (Tel-Aviv University,1978)
i dyplomowanym tancerzem (Smith College, Northampton, Mass., USA, 1989). Zrealizował studia podyplomowe w zakresie treningu psychoterapeutycznego Gestalt w Gestalt Institute of Cleveland, specjalizując się w procesach Ciała. Jest członkiem European Association for Gestalt Therapy.

Prowadzi prywatną praktykę wykorzystując terapię Gestalt skoncentrowaną na ciele-umyśle (bodymind) i naucza w Tel Aviv University, School of Social Work i innych programach trenerskich o podejściu integracyjnym i skoncentrowanym na ekspresji.

2 komentarze:

  1. Szukałam pracy, więc postanowiłam poszerzyć swoje lingwistyczne umiejętności. Było kilka ofert pracy dla nauczycieli języka japońskiego Poznań, skusiłam się na język japoński. Bank słów jest dość duży, ale z pomocą korepetytora, udało mi się go okiełznać. Jako nauczyciel wiem, jak trudno jest dobrze nauczyć obcego języka, zwłaszcza języka japońskiego. Na początku przeczesałam wszystkie oferty pracy w Poznań, później natrafiłam na http://preply.com/pl/poznan/oferty-pracy-dla-nauczycieli-języka-japońskiego Naprawdę polecam, japoński na najwyższym poziomie. Duża baza ofert pracy, odnajdą się tu nie tylko nauczyciela, ale także uczniowie. Praca już czeka otworem!

    OdpowiedzUsuń
  2. 33 yr old Senior Editor Isahella Bicksteth, hailing from Westmount enjoys watching movies like Galician Caress (Of Clay) and Gambling. Took a trip to Heritage of Mercury. Almadén and Idrija and drives a Batmobile. przejscie na strone internetowa

    OdpowiedzUsuń